Licytujsale.pl

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Ogólne

Jak mogę dodać status firmy do swojego konta (konto jest zweryfikowane na osobę prywatną)?

Weryfikacja danych osobowych za pomocą przelewu z konta bankowego Firmy. 

Na czym polega licytacja?

Licytacja w aukcjach polega na odpowiadaniu na oferty użytkowników przez zarejestrowane obiekty, którzy tym samym konkurują między sobą ceną oraz terminem wykonania danej usługi, a także swoją ofertą. W przeciwieństwie do tradycyjnych systemów aukcyjnych, to zleceniodawca ostatecznie decyduje który z wykonawców zwycięży - a więc nie zawsze wygrywa oferta najtańsza. Zwycięzca oraz zleceniodawca wystawiają sobie komentarze z określoną ilością punktów.

Czy muszę być zalogowany w serwisie, aby dodać zlecenie lub złożyć ofertę?

Dodać zlecenie można bez logowania natomiast w licytacji biorą udział tylko obiekty (Restauracje,Hotele,Domy Weselne,Centra Konferencyjne itd.) zarejestrowani. Jest to związane z bezpieczeństwem przebiegu transakcji i danych Użytkowników serwisu.

Czy serwis pobiera opłaty?

Podstawowe funkcje w serwisie są bezpłatne (rejestracja, przeglądanie aukcji, licytacja w aukcjach). Opłata za wystawienie aukcji nie jest pobierana, niezależnie od długości jej trwania. Nie pobieramy żadnych opłat ani prowizji z tytułu wygranej aukcji. Dla bardziej wymagających użytkowników przygotowana została weryfikacja.Mogą z niej skorzystać obiekty (Restauracje,Hotele,Domy Weselne,Centra Konferencyjne itd.)  biorące udział w licytacji.Dzięki weryfikacji będą znajdować się na szczycie ofert.

Czy mogę zmienić swoją nazwę w serwisie (login)?

Możliwość zmiany loginu w portalu zarezerwowana jest jedynie dla użytkowników zweryfikowanych. Aby zmienić login prosimy o skorzystanie z formularza dostępnego w Panelu Użytkownika (dostęp po zalogowaniu).

Czy aby korzystać z serwisu muszę mieć ukończone 18 lat?

Tak, użytkownikiem serwisu może zostać jedynie osoba pełnoletnia.

Co oznacza ikonka przy nazwie użytkownika?

Pierwsza ikonka weryfikacja informuje czy użytkownik zweryfikował swoje dane osobowe (wskazuje na to zielony kolor ikonki ).

Jak mogę usunąć konto z serwisu?

Aby usunąć konto z serwisu prosimy o skorzystanie z formularza kontaktowego.

Czy serwis pośredniczy w rozliczeniach finansowych zleceń?

Nie, serwis nie pośredniczy w takich rozliczeniach - jest jedynie platformą umożliwiającą kontakt między użytkownikami i udostępnia mechamizm licytacji. Wszelkie rozliczenia finansowe odbywają się bezpośrednio między użytkownikami.

Dla zleceniodawcy

Jak dodać aukcję do serwisu?

Aby dodać nowe zlecenie, należy zalogować się do serwisu a następnie najechać w link "moje aukcje" następnie wybrać Dodaj. Po tym przejdziesz do formularza dodawania nowej aukcji. Formularz ten należy wypełniić zgodnie ze wskazówkami oraz postępować z zamieszczonymi tam instrukcjami.

Jakiego rodzaju zlecenia są zakazane?

Nie można publikować aukcji niezgodnych z polskim prawem. Ponadto usuwamy aukcje dotyczące handlu danymi osobowymi (w tym adresami e-mail) osób prywatnych,Prosimy o nie wystawianie kilku identycznych lub bardzo podobnych aukcji.

Czy mogę zakończyć aukcję przed czasem

Tak. Dostępny jest przycisk Wycofaj przed czasem w Moje aukcje -> Trwające

Czy aukcja czeka na zatwierdzenie moderatora?

Nie. Aukcje zawsze pojawiają sie na stronie głównej natychmiast. Od momentu aktywowania aukcji przez jej właściciela nie czeka ona na zatwierdzenie przez moderatora Serwisu jednak może zostać odrzucona później jeżeli jest niezgodna z Regulaminem.

Dlaczego moja aukcja została usunięta, co dalej?

Aukcja może być usunięta z wielu powodów: niezgodność z polskim prawem (należy zapoznać się dokładnie z niniejszym FAQ oraz Regulaminem Serwisu), zbyt ogólnikowy lub niejasny opis zlecenia, powtórne wystawienie identycznej lub bardzo podobnej aukcji. W takim przypadku prosimy o edycję treści zlecenia i ponowne jego wystawienie. W razie wątpliwości dlaczego aukcja została usunięta prosimy o kontakt.

Jakie opłaty są pobierane za wystawienie aukcji?

Wystawienie aukcji nic nie kosztuje.

Czy muszę wybrać zwycięzcę w aukcji?

Nie ma takiego wymogu. Jeśli nie ma wśród licytujących wykonawców użytkownika, który spełniałby twoje oczekiwania możesz zakończyć aukcję bez wyłaniania zwycięzcy. Należy jednak pamiętać, że maksymalny czas na zakończenie aukcji to 30 dni - jeśli w tym czasie nie wybierzesz nikogo, aukcja zostanie automatycznie zakończona bez wyłaniania w niej zwycięzcy. Pamiętaj także że jeśli nie będziesz wybierał wykonawców w swoich aukcjach będzie to widoczne na twojej karcie użytkownika.

Czy mogę wybrać więcej niż jednego zwycięzcę w aukcji?

Tak. W formularzu wyboru zwycięzcy aukcji można zaznaczyć więcej osób. Komentarze po wykonaniu zlecenia będą wystawiane każdemu osobno.

W jaki sposób wybrać zwycięzcę w aukcji?

Należy wejść na stronę Moje aukcje -> Zakończone, wcisnąć przycisk Wybierz zwycięzców, a następnie dokonać wyboru spośród wszystkich licytujących osób. Listę wszystkich aukcji czekających na wyłonienie zwycięzcy znajdziesz w Moje aukcje -> Zakończone -> nad tabelą "Pokaż aukcje na których nie wybrano zwycięzcy".

 

Kiedy wystawić komentarz kontrahentowi?

Komentarz należy wystawić dopiero w momencie gdy usługobiorca ostatecznie zorganizuję uroczystość. Nie należy działać pochopnie - raz wystawionego komentarza nie będzie można później zmienić. Wszelkie potencjalnie problemy należy próbować rozwiązywać na drodze mediacji - negatywny komentarz powinien być absolutną ostatecznością.

Dla wykonawcy

Jak brać udział w licytacjach?

Aby złożyć swoją ofertę w aukcji i wziąć udział w licytacji należy skorzystać z formularza "Weź udział w licytacji", który znajduje się na dole każdej strony aukcji.

Jakie informacje powinienem a jakich nie powinienem zawierać w ofercie?

Pole oznaczone "Opis wykonania zlecenia" umożliwia podanie szczegółów którymi zleceniodawca mógłby być zainteresowany. 

Czy muszę licytować niższą cenę za wykonanie zlecenia?

Należy licytować podając kwotę realną - taką za jaką będziesz w stanie wykonać uslugę. Nie musi ona być najniższa, wykonawcy konkurują między sobą także doświadczeniem - nie tylko ceną. Należy pamiętać że po zakończeniu aukcji system nie wybiera automatycznie najtańszej oferty - to zleceniodawca ostatecznie wybiera zwycięzcę, a cena nie zawsze jest jedynym kryterium wyboru wykonawcy.

Moja oferta została usunięta, dlaczego?

Jeśli twoja oferta została usunięta przez administratora Serwisu najprawdopodobniej była niezgodna z Regulaminem. 

Jakie są opłaty za licytowanie w aukcjach?

Udział w licytacji jest bezpłatny. Aby lepiej wyeksponować swoją ofertę i odróżnić ją od innych usługobiorców udostępniona została weryfikacja. Użytkownicy zweryfikowani pojawiają się jako pierwsi.

Kiedy wystawić komentarz zleceniodawcy?

Komentarz należy wystawić dopiero w momencie gdy zlecenie zostanie w całości wykonane i gdy zleceniodawca dokona zapłaty. Nie należy działać pochopnie - raz wystawionego komentarza nie będzie można zmienić. Wszelkie potencjalnie problemy należy próbować rozwiązywać na drodze mediacji - negatywny komentarz powinien być absolutną ostatecznością.

Do jakich informacji o mnie mają dostęp inni użytkownicy Serwisu?

Zgodnie z Regulaminem oraz Polityką Prywatności dane kontaktowe (w tym adres pocztowy) zleceniodawców podane w profilu użytkownika mogą być udostępnione zwycięzcom aukcji. Te same dane mogą być udostępnione zlecającemu wystawiającemu aukcję. W chwili obecnej wszystkie te informacje są przekazywane e-mailowo na wyraźną prośbę użytkownika. Adres e-mail licytujących przekazywany jest automatycznie w momencie złożenia oferty w aukcji.

Czy podane przeze mnie dane są jakoś sprawdzane?

Tak. Dane weryfikacyjne przepisywane są do konta na podstawie przelewu bankowego. W związku z tym użytkownicy zweryfikowani są postrzegani za bardziej wiarygodnych. Adres e-mail przypisany do konta jest także weryfikowany - potwierdzany jest na zasadzie linku aktywującego przesłanego na podany adres. Pozostałe dane podawane przez użytkowników portalu nie są sprawdzane.

Czy mogę usunąć swoje dane z Serwisu?

Tak, każdy użytkownik ma prawo do usunięcia swoich danych z Serwisu. Decyzja taka jest równoznaczna z rezygnacją korzystania z serwisu i skutkuje usunięciem konta.

Jak mogę podnieść swoją wiarygodność?

Aby zwiększyć swoją wiarygodność w oczach użytkowników Serwisu zachęcamy do zapoznania się z sekcją poświęconą weryfikacji. Serwis umożliwia użytkownikom potwierdzenie swoich danych osobowych poprzez procedurę weryfikacji (opcja płatna).

Na czym polega weryfikacja konta na podstawie przelewu?

W skrócie weryfikacja ta polega na przepisaniu do Serwisu danych osobowych, które są przesyłane automatycznie przez system bankowy w momencie wykonania przelewu. W tym celu wymagane jest wykonanie przelewu za pomocą płatności elektronicznych (przelew w wysokości 10 zł).

Kwestie sporne

Jak zadbać o bezpieczeństwo transakcji?

Zapoznaj się dokładnie z użytkownikiem z którym chcesz podjąć współpracę - nigdy nie podejmuj decyzji pochopnie i pod presją czasu. Sprawdź czy dane użytkownika zostały zweryfikowane przez Serwis (ikonka obok loginu), przejrzyj jego portfolio oraz komentarze. Podpisz umowę na piśmie (podczas ewentualnego sporu umowa na piśmie ułatwi Ci dochodzenie swoich praw - im będzie ona bardziej szczegółowa - tym lepiej).

Czy możliwe jest usunięcie wystawionego już przeze mnie komentarza?

Nie, nie ma takiej możliwości. Jedynie w bardzo sporadycznych i uzasadnionych przypadkach administracja Serwisu będzie mogła taki komentarz usunąć lub go edytować (np. w przypadku niezgodnego z prawem upublicznienia w komentarzu danych osobowych kontrahenta).